neděle 6. března 2011

TV Barrandov svým Videostopem dotáhla retro mánii k naprosté dokonalosti



Kromě bačkor, které byly nejnižší možnou výhrou, a filmového historika Karla Čáslavského bylo vše jako před více než dvěma desítkami let. Tak nějak vypadal Barrandovský videostop, jímž nejmladší plnoformátová televizní stanice slaví osmdesáté narozeniny filmových ateliérů.

Při jeho sledování se mi vybavily všechny detaily, které jsem měl z dětství někde zastrčené vzadu v hlavě. Vracelo se mi tajné spojení hráče a nápovědy, více či méně zdařilé pokusy o blafování nebo výhra získaná hrou v elektronické kostky. Hlavně ale publikum, které pochází z jedné fabriky, a z níž se rekrutují i tři soutěžící.

To vše zabaleno do nevzrušivé nudy, ale to byl i ten starý. TV Barrandov tak až na dřeň vyškrabuje aktuální poptávku po retro věcech (včera jsem například v jednom hypermarketu viděl balení céček s velkou fotografií Michala Davida).

Nejdřív jsem nejvíc litoval toho, že na svém místě nesedí Karel Čáslavský, jehož přehled mě jako dítě fascinoval a je docela možné, že mě k filmu i přivedl. Když jsem ale zjistil, že se na místě arbitra/nápovědy budou střídat různí čeští režiséři, řekl jsem si, proč ne.

Ale ten umělý smích přidávaný do reakcí publika k filmovým ukázkám bych si odpustil. Je to velká blbina, která do celého retro schématu nezapadá.

Žádné komentáře:

Okomentovat