neděle 28. března 2010

Česká televize stále bojuje s komerčními subjekty

Skutečnost, že Kateřina Fričová přijde o pozici programové ředitelky České televize, je dobrá zpráva. Změnu struktury, kdy budou šéfové jednotlivých kanálů, považuji za kosmetickou úpravu. Jediným, kdo přijde zvenku a může tedy něco vymyslet, je nový šéf jedničky Radan Dolejš.

Mafiózní propletenec tvůrců dramatických kusů v České televizi by potřeboval rozsekat na kusy. Kateřina Fričová také přicházela zvenku, ale nedokázala nic. Naopak, pod jejím vedením se dramatická tvorba České televize ocitla v největší krizi od vzniku Československé televize.

Problém Radana Dolejše je jeho minulost. Nebojte se, nejde o nějaké komunistické stíny. Tentokrát jde o stíny zlaté éry estrád na Nově z druhé polovině devadesátých let. Dolejš tehdy působil jako dramaturg zábavných pořadů jako jsou Čundrcountryshow, Novoty, Dobroty, Horoskopičiny, Skopičny, atp.

Na jednu stranu jsem rád, že se Janeček pokouší o změnu. Na stranu druhou se bojím.... moc bojím. Současný generální ředitel asi nikdy nepochopí, že komerční stanice nejsou pro veřejnoprávní subjekt konkurencí.

Poznámka na závěr: Nedávno mě jeden můj kamarád poprosil, zda bych mu nedoporučil některé kvalitní televizní filmy z České televize pro letošní LFŠ. Poté, co mi upřesnil, že by mělo jít o jeden či dva roky staré snímky, jsem mu s klidným srdcem řekl, že za tuto dobu ČT nevyprodukovala nic, co stojí za zmínku. Dodal jsem, že kdyby přece jenom něco vybrali, vystavují se nebezpečí, že zlegitimizují současnou mizérii v této oblasti.

1 komentář:

  1. Ha, takže na ČT začnou hojně vystupovat Šlapeto, jako onehdá na nově :-) /Pekoň

    OdpovědětVymazat