středa 17. března 2010

Koho volit? Poraďte!



Zrušené podzimní volby mají také jednu skrytou věc - poučený volič bez slepé víry v jednu stranu (za něhož se považuji) se mnohem delší dobu zmítá v problému, komu dát svůj hlas.

Můžeme si to vzít popořádku:

1) SocDem - Nejsem sice levicově smýšlející, ale v dnešní době považuji rozdělení na levici a pravici za přežité. Toto tedy není nepřekonatelný problém. Tím se jeví totálně nesympatický Paroubek a další jeho pohůnci. Z jejich populistických blábolů se člověku, jehož IQ přesáhlo 80 bodů, zvedá žaludek.

2) ODS - V současnosti jde o stranu, která je naprosto ovládaná soukromými subjekty. Její neochota pročistit struktury a zároveň předseda bez jiskry a bez tahu na branku činí z této strany nevolitelný subjekt. Je to škoda, protože některé jejich návrhy znějí velmi rozumně.

3) Komunisti - Nemá smysl dále komentovat.

4) Top 09 - Už jednou jsem se napálil s Unií svobodu (podruhé jsem je volil z trucu a nasranosti na všechny politiky, pozn. pro Lapťáka) a nehodlám svou blbost opakovat podruhé. Tato strana nepřežije první hádky o koryta.

5) Zelení - Stále na mě působí jako banda rozhádaných hipíků. A já hipíky nemám rád. Navíc jsem stále nestrávil některé jejich akce typu - Nechceme radar v Brdech, nebo jak se to jmenovalo. Také škoda, protože jejich nápady jsou někdy velmi zajímavé a nosné.

6) Věci veřejné - Co to, proboha, je? Pražská mediální tlačenka - nic víc!

7) Zemanovci - Jen to ne! Strana placená Sovětským svazem? To už tu bylo.

8) KDU-ČSL - Tuto stranu jsem si nechal na závěr, protože je v současnosti mým favoritem. S rostoucím věkem odpadly některé věci, které mi na nich vadily. Tato strana "černoprdelníků" stojí na křesťanských hodnotách, které nejsou v dnešní době k zahození. Nejsem věřící, ale pochopil jsem, že o to nejde. Křesťanští demokraté půjdou do vlády s každým kromě komunistů (pokud se tedy do sněmovny dostanou a někdo je k vládní spolupráci přizve) a mě to dnes vyhovuje. Představují pro mne tu elementární jistotu demokracie...

Volby se blíží, nechutná volební kampaň začne co nevidět a já stále nevím, koho volit. Nechci se rozhodovat až za plentou, chci to vědět dopředu, a proto se ptám: Koho volit?

5 komentářů:

  1. Já asi budu riskovat že se napálím a vyberu Top09.

    OdpovědětVymazat
  2. Teď jsem někde četl, nebo slyšel, že se Topolánek prokecl, že Top09 je cílený projekt ODS pro nespokojené pravicové voliče modrých ptáků....

    OdpovědětVymazat
  3. Šinky, to ale neni žádný překvápko. Navrhuju někdy pivo a pokec, můžem naše politiky probrat, přes nástěnku se mi to řešit nechce. Olomouc mi teď asi nevyjde, nebudeš mít náhodou někdy cestu do Phy?

    OdpovědětVymazat
  4. U piva to rozhodně probereme... Do Praha se nechystám, ale myslím, že se do voleb ještě potkáme ;-)

    OdpovědětVymazat
  5. Navrhuji popřemýšlet o Svobodných. Na KDU-ČSL mi vadí právě to, že si s nějakými zásadami až tak hlavu nedělají a jdou do party skoro s kýmkoli.

    OdpovědětVymazat