neděle 10. ledna 2010

Pozdní sběr vs. Noc s Andělem aneb Najděte deset rozdílů

Patřím k lidem, co uvítali konec Noci s Andělem. Jsem toho názoru, že se tento pořad vyčerpal již před několika lety. V poslední době jsem občas viděl nějaké kusy jen jako přísedící a můj názor o nudnosti se nezměnil. Když Česká televize rozhodla, že se Noc s Andělem z obrazovek vytratí, byl jsem rád. S potěšením jsem také kvitoval, že místo něj nabídne dva čtrnáctideníky.

První se na řadu dostal Hotel Insomnia. Vzhledem k tomu, že jen málo sobotních nocí trávím u obrazovky, "Hotel" jsem neviděl. Lehká choroba mě o týden později (tedy v sobotu 9. ledna) přikovala k televizi, a proto jsem po jedenácté večerní přepnul na druhý veřejnoprávní kanál, abych nepřišel o druhou novinku s názvem Pozdní sběr. Vím, že šlo o první "díl", takže nechci a nebudu hodnotit kvalitativní obsah. Jde mi spíše o formát pořadu. Ano, místo muže se na moderátorské židli objevila žena a kulisy byly světlejší. A dál? Jaké jsou další a zásadnější rozdíly mezi Nocí s Andělem a Pozdním sběrem? Hosté (z kulturní oblasti), živá kapela ve studiu a člověk obsluhující notebook připojený na internet - to vše nabízel i Pavel Anděl.

Od Pozdního sběru jsem očekával "something completely different". I přes všechny výtky musím uznat, že "Noc" svého času byla zlomovým počinem. Jako každý výjimečný pořad se i ona překonala a je na následovnících, aby se vůči svému předchůdci vymezili. Pozdní sběr zatím vypadá jako Noc s Andělem bez Anděla.

Žádné komentáře:

Okomentovat