čtvrtek 21. ledna 2010

Radiožurnál s dobrou hudební dramaturgií

Na stránkách portálu RadioTV.cz jsem se často otíral o hudební dramaturgii Českého rozhlasu 1 - Radiožurnálu. Proto cítím morální povinnost, abych se zmínil o včerejším příjemném zážitku, který jsem zaznamenal ve voze na trase Šumperk-Olomouc.

Radiožurnál pouští skladby jednotlivě, tudíž je nutno mezi jednotlivé písně vkládat moderátorské vstupy, popřípadě reportáže. Chválihodnou sérii zahájila hippie klasika od Johna Lennona (Imagine), po ní následoval duet Nicka Cavea a Kylie Minogue (Where the wild roses grow) a největší hit od R. E. M. (Losing my religion).
Pak jsem nabral stopaře, s nímž jsme se rozpovídali o okolních historických památkách (Za vsí Libivá lze z jednoho místa vidět Mírov, Úsov a Bouzov.), takže bylo rádio vypnuté. Ve chvíli, kdy jsem stopaře vyložil a rádio zase zapnul, začínala hrát kapela Blondie (Maria). Myslím, že jde vskutku o povedenou sérii.

Celkově si myslím, že od nového roku prošla hudební dramaturgie Radiožurnálu mírnými úpravami (možná je to ale jen subjektivní pocit). Ty nejhorší "kolovrátci" zmizeli, i když jsem možná měl jen štěstí.
Vše má ale svá negativa. Velmi dlouho jsem na Radiožurnálu neslyšel jeden z nejlepších českých šlágrů - Outsider waltz od Wabi Daňka. No řekněte, které české písni začíná refrén tak krásně jako "Máš svůj svět a ten se ti hroutí..." :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat